gulasch

avin för barnvagnen kom aldrig idag som den skulle, får la hoppas den kommer imorgon . men skulle inte förvåna mej med min otur om posten har tappat bort den eller nått. nu har jag och theo legat och sovit en stund och snart ska vi gå ner till affären, köpa indredienser till gulasch och sen gurka och dip.

har fortfarande inte slutat amma theo på nätterna, för oftast när han skriker på nätterna och jag ska trösta han får jag för mej att jag ser saker så skyndar mej ner i sängen med theo och ger han mat för att han ska bli tyst, såg en spökfilm på youtube för ett par veckor sen .. och sen dess kan jag knappt sova själv i sängen. ajaa.. hehe

om ca 3-4 veckor flyttar vi till torpa ska bli så himla skönt, sen ska det bli så himla roligt att inreda theos rum.. håller på att leta runt lite efter 'döskalle' gardiner och andra fina saker han ska ha i sitt rum . vi ska inte flytta in barnsängen till barnrummet än för jag tycker han är för liten för att sova i eget rum, men alla hans leksaker och sånt ska vara där. 


 bara några timmar
image62

6 månader

image63



har fortfarande inte fått tillbaka min mobil så har inte kunnat ta några nya bilder, så ni för nöja er med dessa

(på den första bilden ser det ut som theo har gulsot men det har han inte, han låg precis på kurvan och har aldrig fått sola. )  när theo föddes fick jag aldrig upp honom på magen förens 20 minuter efter attt han föddes, ingen sa något dom bara sprang iväg med han, så jag fick ligga kvar medans dom satt dropp i mej för att moderkakan skulle komma ut. låg där jätte orolig och ingen sa nått, efter en stund kommer dom tillbaka med min lilla kille det visade sej att han va slapp så dom fick suga honom i halsen, han hade antagligen fått i sej fostervatten.

en annan sak som hände när vi låg på bb , jag stog och bytte blöja på han så blev han helt blå i ansiktet då kom en sköterska tryckte på alarmknappen och sprang iväg med han. ingen sa nått till mej denna gången heller jag sprang efter stor tjutande och frågade va som va fel, han hade satt i halsen igen så dom fick suga honom. så jämt när theo va liten så va jag så noga med att han inte skulle sova på rygg han sov jämt på magen eller på sidan. första natten hemma satt min mamma uppe hela natten för jag kunde inte sova va så rädd för att han skulle sätta i halsen igen. mer som tur va har det aldrig hänt igen !

Theo är det bästa som någonsin har hänt mej, jag älskar han så sjukt mkt , trodde inte man kunde älska någon så mkt. nu ligger han på golvet och busar, jag är så tacksam för att jag har honom . och för att jag inte hade valet att göra abort för då hade jag nog inte suttit och kollat på han nu. om ca en vecka är han 7 månader, det är sjukt va tiden går fort ! hehe :)

men nu ska vi gå ner till affären :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur och när
fick du reda på att du var gravid?

2007-10-02 @ 20:03:38
Postat av: Olivia

Helt rätt i att "mamma är ingen ålder, mamma är någonting man är".
Otroligt söt son! Hur gammal var du när han föddes? :)

2007-10-02 @ 20:47:54
URL: http://heterolivia.blogg.se
Postat av: Kajsa

Gud vad läskigt det där med att han satte i halsen!! Förstår att du inte vågade somna.

2007-10-02 @ 20:53:30
URL: http://kajsan.bloggagratis.se
Postat av: Jenniien

Usch vad obehagligt:S Man får ju panik när det händer nått med ens barn. Vilgoth rammlade en gång på toan.. Han flög rakt ner med huvudet i golvet och sen låg han där helt tyst. Trodde jag skulle dö... Allt gick jätte snabbt men det kändes som en evighet! han var väl inte tyst i mer än en sekund då.. Men det kändes som en minut minst! tack och lov landade han inte på huvudet utan på hakan.. Men usch, jobbigt att se sitt barn blöda för första gången:/
Får man fråga varför du inte hade ett val om abort?

2007-10-02 @ 21:41:39
URL: http://jennietarkka.blogg.se
Postat av: Emma

tänkte bara tipsa, www.jotex.se har dödskallegardiner. :)
söt pojke, förresten!

2007-10-03 @ 10:54:27
URL: http://irrelevant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0