eftersom

många frågar så ..

nu va inte theo planerad över huvudtaget först va de som hela mitt liv rasade ihop kunde aldrig vara ute sent och festa, sluta skolan, sen är det inte många killar som vill ha tjejer som har barn osv , det va de första jag tänkte på. det blev väldigt många nätter jag grät mej tils sömms, vågade inte ens gå till skolan för att jag skämdes över att jag skulle ha barn.

men efter ett tag så kändes de fakitskt helt okej, skulle till och med bli roligt, man mognar och inser hur omoget de är att festa och bli full varje helg, och skolan kan man ju börja med nästa år , och de är killarnas problem om dom inte vill ha mej bara för att jag har barn , men nu löste det sej ju med theos pappa det tog ett tag innan jag kunde börja lita på han igen på grund av otrohet och så, kan inte riktigt säga att vi är tillsammasn nu men vi har ett väldigt bra förhållande och kommer överenas om de mesta och nu ska vi flytta tillsammans till en 3a.

jag hade aldrig kunnat föreställa mej att kunna bli mamma när jag är 17 hade inte ens haft en tanke på det, barn är något man har när man är gift tänkte jag. hade ju ätit cerazette 'mini piller' ett par månader när jag blev gravid, och då slutade mensen helt plötsligt, gick till ungdomsmotagningen jätte nervös och berättade att min mens hade slutat. hon sa att när man äter cerazette brukar mensen sluta så jag hade inget att oroa mej över 'du kan gå hem och slappna av ' sa hon så jag tänkte inte mer på de.. sen efter ca 3 månader började brösten rinna skyndade mej och frågade om de va normalt att de gjorde de. mamma sa att de kunde vara någon bi effekt av cerazette men vi ringde ungdomsmotagningen utifall att.sen två veckor senare gick vi dit jag och mamma vi satt och pratade en stund sen fick jag göra ett graviditets test som visade + jag började stor tjuta men hade ändå o kännt en konstig känsla i magen som om magen är  orolig och bubblar, men beskedet kom ändå som en chock. så fick en tid för ultraljud dan efter eftersom om jag ville göra abort så skulle jag kunnat de men i så fall trodde hon att jag bara hade en ca 1-2 veckor på mej att göra de. men ack så fel hon hade ultraljudet visade att jag va i 8onde månaden va helt chockad både jag mamma och hon som gjorde ultra ljudet, hon räknade om huvudet lår benet flera gånger . detta va på min födelsedag jag fick veta detta, fick iaf bf den 5 februari. men de va ju felräknat en månad så han kom ut den 7 mars !

vet att många har svårt att tro på det, det skulle jag med haft om det inte va så att det va jag som råkade ut för det. nu är det inte så att jag är 'one of a kind' detta är rätt vanligt fick jag veta. sen sa hon nått om att man inte vet eller förnekar att man är gravid så reagerar inte kroppen på samma sätt som den brukar ibland. kan ju också tillägga att jag inte hade någon mage va la lite små mullig som jag alltid har varit.


Kommentarer
Postat av: lovisa

Var du i näst siste månaden när du upptäckte att du var gravid?:S för det måste väll ha synsts nått på magen efter 5e månaden?

2007-10-03 @ 00:01:05
Postat av: marielle

jag va i 7 månaden .. och nej det syntes inte,

2007-10-03 @ 00:08:12
URL: http://Theosmammaa.blogg.se
Postat av: mia

oj vilken chock!

2007-10-03 @ 07:45:40
Postat av: Malin

tycker du är grymt stark som tagit dig igenom det här:) beundrar verkligen dig, för kan tänka mig att det måste va himla jobbigt att allt man tar för givet som ungdom bara försviner :/ och han är såå fin din Theo :)

2007-10-03 @ 10:34:14
URL: http://brokenspirit.blogg.se
Postat av: Hannah

Vad kul att nån iallafall vågar säga att man inte ville ha barn för att man vill leva sin ungdom. Många vågar inte säga sånt i rädsla för att bli tagen som en idiotisk fjortis som bara tänker på sprit och killar.
Men se, de gick ju bra iallafall :D
Kul att du dela med dig?
Lite mer frågor :P
-När började magen synas?
-Hur gick förlossningen?

2007-10-03 @ 13:06:52
URL: http://colinsmamma.blogg.se
Postat av: Jenniien

Oj då! Jag har hört om sånt förut också.. Och jag misstror dig inte, men det känns konstigt att man inte känner av sparkarna. Fast iofs så kan ju moderkakan dämpa mkt och om man inte vet att man är gravid så tror man väl att det är något annat. Och alla barn sparkar ju inte mkt. Mamma trodde inte att jag hade några ben när jag låg i magen för jag sparkade inget:P Måste känts jobbigt iaf, att inte kunna bestämma själv om man vill ha barnet eller inte. Men det blev ju bra till slut iaf:D

2007-10-03 @ 16:03:56
URL: http://jennietarkka.blogg.se
Postat av: Anonym

Ojdå, då måste ju magen börjat växa rätt mkt på de två månaderna som var kvar av graviditeten efter att du fått beskedet? Har en släkting som råkat ut för precis samma sak.

2007-10-03 @ 19:06:38
Postat av: eva

Du är en cooool 18-åring!! Undrar hur många som klarat av situationen lika bra som du!? inte många tror jag!

2007-10-03 @ 21:39:53
URL: http://eviseen.blogg.se
Postat av: Anonym

det står att du inte hade nån mage å att du inte visste att du va gravid i 8:e månaden , men i inlägget nedanför så har du ju världens mage ? man måste väl veta att man e gravid med en sådan stor mage ..

2007-10-04 @ 01:02:25
Postat av: marielle

jag fick veta att jag va med barn i 7:e månaden ! ca 2-3 veckor efter jag fick beskedet så kom magen.. och dom bilderna är tagna i mitten av februari typ. innan dess så hade jag ingen mage ..

2007-10-04 @ 01:20:11
URL: http://Theosmammaa.blogg.se
Postat av: undrar

när du var och kollade om du var gravid första gången, gjorde dom något graviditetstest då? eller var det bara andra gången du var där, dom gjorde det? // :)

2008-07-15 @ 15:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0